Klanten wijkzorg Sensire krijgen gratis iPad
Ingezonden - 03-03-2012
Klanten van zorgorganisatie Sensire met een AWBZ-indicatie kunnen binnenkort kosteloos ondersteuning krijgen via een iPad van hun wijkteam. De klant kan op elk gewenst moment beeldcontact maken met de wijkverpleegkundige.
Vanaf april worden de iPads ingezet als aanvulling op de thuiszorg. Daarbij kijkt de wijkverpleegkundige samen met de klant hoe zij het beeldbellen het beste voor de persoonlijke zorg kunnen inzetten. Zo kan de verpleegkundige bijvoorbeeld al ’s ochtends thuis een ‘rondje’ maken via beeldbellen bij haar klanten in de wijk om te kijken hoe het gedurende de nacht is gegaan en afhankelijk daarvan een planning voor de rest van de dag maken. De klant kan met de eigen verpleegkundige beeldbellen om de dag goed op te starten of af te sluiten.
Skypen met oma
Daarnaast kan de klant ook beeldbellen met familie, vrienden en kennissen. Een kleinkind kan met oma skypen via een beschermde omgeving. En op termijn zijn ook ‘digitale spreekuren’ mogelijk met bijvoorbeeld de huisarts of de specialist. Voor de mantelzorger van de klant kan het beeldbellen ook handig zijn. Bijvoorbeeld door bij de verzorging aan een verpleegkundige te vragen even mee te kijken via de iPad.
Gratis iPad
Als de klant de juiste indicatie heeft, wordt de iPad kosteloos verstrekt. De klant hoeft geen pakket aan te schaffen en de wijkverpleegkundige leert de klant om te gaan met de iPad. Sensire zorgt ervoor dat alleen dat op de iPad staat wat voor die klant persoonlijk interessant kan zijn en zorgt voor een beschermde omgeving.
Bovenstaand artikel is integraal overgenomen van Zorgvisie
Foto © 3rdworldman / morguefile.com